Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP

Informacje o BZK

Zadania

Biuro Zarządzania Kryzysowego w Raciborzu zostało powołane dla realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, ochrony przeciwpowodziowej oraz ochrony przeciwpożarowej w mieście.

Do zadań Biura Zarządzania Kryzysowego należą sprawy:

  • W zakresie obrony cywilnej:
    • kompleksowego planowania, koordynacji przedsięwzięć oraz realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej,
    • organizacja szkoleń i ćwiczeń formacji OC i mieszkańców w zakresie powszechnej samoobrony,
    • tworzenia warunków do wykonywania przez Prezydenta funkcji Szefa Obrony Cywilnej Miasta.
  • W zakresie zarządzania kryzysowego:
    • monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji oraz podejmowanie działań mających na celu ograniczanie ich skutków,
    • opracowywanie i aktualizowanie planów zarządzania kryzysowego, a w przypadku wystąpienia zagrożenia realizowanie odpowiednich procedur.
  • W zakresie spraw obronnych:
    • przeprowadzanie rejestracji i udział w kwalifikacji wojskowej,
    • opracowywanie i aktualizowanie planów obronnych, tworzenie warunków organizacyjnych i technicznych do prawidłowego wykonania zadań obronnych,
    • realizacja zadań obronnych wynikających z przepisów prawa.
  • W zakresie ochrony przeciwpowodziowej:
    • realizacja zadań związanych z zabezpieczeniem przeciwpowodziowym miasta,
    • bieżące wyposażenie i utrzymanie magazynu przeciwpowodziowego.
  • W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
    • zabezpieczenie logistyczne i materiałowo - techniczne jednostek OSP,
    • nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem powierzonego sprzętu i mienia.

Zadania z zakresu zarządzania kryzysowego realizowane są na potrzeby Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, powołanego Zarządzeniem Prezydenta.

do góry