Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP
Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Zostań Strażnikiem miejskim! Nabór na stanowisko (..)

Zostań Strażnikiem miejskim! Nabór na stanowisko aplikanta

2022-06-07

Prezydent Miasta Racibórz ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Aplikanta Straży Miejskiej Urzędu Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6 w pełnym wymiarze czasu pracy.

Wymagania :

1) niezbędne, w tym wynikające z art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych:

  1. wykształcenie średnie
  2. ukończone 21 lat
  3. uregulowany stosunek do służby wojskowej
  4. obywatelstwo polskie
  5. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
  6. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
  7. nienaganna opinia
  8. sprawność pod względem fizycznym i psychicznym

 

2)  dodatkowe:

  1. wykształcenie wyższe,
  2. 1,5 roku stażu pracy w administracji,
  3. ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych/miejskich zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych,
  4. ukończone szkolenie z zakresu sztuk samoobrony,
  5. prawo jazdy kat. B
  6. znajomość przepisów:
  • ustawy o samorządzie gminnym
  • ustawy o strażach gminnych
  • ustawy Kodeks wykroczeń
  • ustawy o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej

 Warunki pracy na stanowisku:

  1. praca biurowa 20%
  2. praca w terenie 80%
  3. praca przy komputerze
  4. pełny wymiar czasu pracy
  5. pierwsza umowa o pracę na czas określony do 12 miesięcy
  6. planowany termin rozpoczęcia pracy lipiec 2022 r.

 

  • Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu maju 2022 tj. miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił powyżej 6%.

 Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:

 

  • Realizacja zadań ustawowych będących w kompetencji Straży ze szczególnym uwzględnieniem spraw dotyczących utrzymania czystości i porządku miejsc użyteczności publicznej, instytucji, posesji prywatnych na podległym terenie.
  • Prewencyjne patrolowanie terenu działania Straży.
  • Prowadzenie czynności wyjaśniających na zasadach przewidzianych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.
  • Podejmowanie i realizacja interwencji.
  • Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi służbami, instytucjami i organizacjami.
  • Współdziałanie z Policją i innymi właściwymi służbami w zakresie ochrony porządku publicznego oraz w zabezpieczaniu miejsc zagrożeń.

 Wymagane dokumenty:

 

  • kwestionariusz osobowy,
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
  • kopie dokumentów potwierdzających staż pracy, o którym mowa w pkt. I ppkt. 1b lub 2b w przypadku jego posiadania,
  • kserokopia prawa jazdy,
  • kserokopia książeczki wojskowej wraz z informacją o uregulowanym stosunku do służby wojskowej,
  • oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie polskim,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu nienagannej opinii,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu sprawności pod względem fizycznym i psychicznym,
  • oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji
    w BIP danych osobowych - zgodnie z wymogami ustawy z 21 listopada 2008 r.
    o pracownikach samorządowych,
  • oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami dot. przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

 

 

Druk kwestionariusza osobowego wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt. V
ppkt. 6-12
dostępny jest w  Biuletynie Informacji Publicznej (www.bipraciborz.pl) w zakładce „Praca w Urzędzie” – „Druki do pobrania” lub Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, pok. 213.

 

Kandydaci spełniający wymagania niezbędne uczestniczyć będą w postępowaniu kwalifikacyjnym obejmującym:

Etap I obejmować będzie test z wiedzy z zakresu ustaw wymienionych w pkt. I  ppkt. 2e.

Etap II obejmować będzie rozmowę kwalifikacyjną.

 

O zakwalifikowaniu do uczestnictwa w postępowaniu wszyscy kandydaci zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie.

 

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „Nabór na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej ” w terminie do 24.06.2022 r., w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu oferty do Urzędu).

 

Dokumenty aplikacyjne najlepszych kandydatów wyłonionych w toku naboru przez Komisję Rekrutacyjną – zgodnie z art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – będą przechowywane przez okres 3 miesięcy. Pozostałe dokumenty aplikacyjne nieodebrane przez kandydatów zostaną zniszczone po upływie 14 dni od dnia opublikowania wyników naboru.

 

Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych osoba zatrudniona na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej zobowiązana będzie uczestniczyć
w obowiązkowym szkoleniu podstawowym dla strażników gminnych/miejskich
( w przypadku braku takiego przeszkolenia).

 

Zgodnie z ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych publikacji w BIP i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Racibórz podlegają dane osobowe osoby zatrudnionej w wyniku przeprowadzonego naboru.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 32 75 50 663.

do góry