Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta

Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta

2011-08-01

Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta

Od dziś (1 sierpnia 2011 roku) w Urzędzie Miasta w Raciborzu funkcjonują nowe wydziały – Komunalny, Dróg Miejskich oraz Spraw Społecznych. Zmiany organizacyjne nie spowodowały zwiększenia zatrudnienia, a co za tym idzie potrzeby organizacji konkursów na wolne stanowiska. - Mamy nadzieję, że wprowadzone nowości pozwolą na sprawniejszą obsługę naszych klientów ale również ułatwią pracę samym urzędnikom, informuje prezydent miasta Mirosław Lenk.
Dwa wydziały - Komunalny i Dróg Miejskich, zostały utworzone w wyniku podziału dotychczasowego Wydziału Gospodarki Miejskiej. Wydziałem Dróg Miejskich kierować będzie Urszula Sobocińska (dotychczasowa naczelnik wydziału Gospodarki Miejskiej) natomiast zadania w Wydziale Komunalnym koordynować będzie Bożena Jedynak -Turakiewicz ( kierownik Biura Realizacji Projektu pn "Gospodarka Wodno -Ściekowa). Wydział Spraw Społecznych utworzony został w miejsce dotychczasowego Biura Pełnomocnika Prezydenta ds. Społecznych, którym nadal kierować będzie Iwona Trzeciakowska.

Bezpośredni kontakt telefoniczny z nowo utworzonymi wydziałami możliwy jest pod następującymi numerami telefonów:
Wydział Komunalny – tel. 32 75 50 674
Wydział Dróg Miejskich – tel.32 75 50 673
Wydział Spraw Społecznych – tel. 32 75 50 621
Możliwe jest również połączenie z wydziałami poprzez numer centrali telefonicznej Urzędu Miasta tj. tel. 32 755 0 600.


Ponadto Urząd Miasta w Raciborzu uprzejmie informuje, iż od dnia 1 sierpnia 2011 roku ulegają również zmianie niektóre adresy e-mail w Urzędzie oraz numery telefonów w Urzędzie Stanu Cywilnego.
W trosce o wysoką jakość świadczonych usług, każda osoba chcąca uzyskać informacje będzie mogła połączyć się bezpośrednio z Urzędem Stanu Cywilnego. Do Państwa dyspozycji udostępniono dwa numery telefonów: 32 75 50 620 oraz 32 75 50 624.

 dotyczą następujących wydziałów w Urzędzie Miasta:
1. Rzecznik Prasowy: e-mail: rzecznikprasowy@um.raciborz.pl
2. Wydział Spraw Społecznych: e-mail: spoleczny@um.raciborz.pl
3. Wydział Komunalny e-mail: komunalny@um.raciborz.pl
4. Wydział Dróg Miejskich e-mali: drogimiejskie@um.raciborz.pl
5. Wydział Gospodarki Nieruchomościami e-mail: nieruchomosci@um.raciborz.pl
6. Biuro Kontroli i Audytu Wewnętrznego e-mail: kontrola.audyt@um.raciborz.pl
7. Miejskie Centrum Reagowania i Ochrony Ludności e-mail: bzk@um.raciborz.pl

Wykaz wszystkich numerów telefonów oraz adresów e-mail urzędu dostępny jest w BIP Urzędu Miasta Racibórz www.bipraciborz.pl w dziale Wydziały Urzędu.

Zadania nowo utworzonych Wydziałów:

Do zadań Wydziału Komunalnego należą sprawy:

  1. opracowywania projektów programów rozwoju miasta w zakresie gospodarki komunalnej,
  2. bilansowania potrzeb w zakresie realizacji zadań gospodarki komunalnej,
  3. przygotowania do realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie gospodarki komunalnej (pod względem formalnym, prawnym i finansowym),
  4. zawierania umów na wykonanie usług komunalnych z jednostkami organizacyjnymi gminy i podmiotami obcymi, bieżącej kontroli ich realizacji oraz rozliczania,
  5. utrzymania i urządzania zieleni miejskiej i zadrzewień, miejsc pamięci narodowej, cmentarza i mogił wojennych,
  6. zaopatrzenia w wodę, odprowadzania i oczyszczania ścieków,
  7. utrzymanie czystości i porządku na publicznych terenach należących do gminy w zakresie: dróg, ulic, chodników, placów, parkingów, parków, skwerów, zieleńców, placów zabaw oraz terenów niezabudowanych wchodzących w skład zasobu nieruchomości gminy zarządzanego bezpośrednio przez Prezydenta,
  8. gospodarki odpadami oraz współdziałania z jednostkami organizacyjnymi gminy w tym zakresie,
  9. oświetlenia miasta, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
  10. publicznego transportu zbiorowego na obszarze gminy,
  11. tworzenia i przekształcania komunalnych jednostek organizacyjnych,
  12. ewidencji środków trwałych w zakresie gospodarki komunalnej,
  13. zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom oraz ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
  14. funkcjonowania targowiska miejskiego.

Do zadań Wydziału Dróg Miejskich należy:

  1. opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz planów rzeczowo-finansowych rocznych i wieloletnich w zakresie budowy, przebudowy, remontów, utrzymania i ochrony dróg gminnych oraz drogowych obiektów mostowych,
  2. pełnienie funkcji inwestora w zakresie remontów i bieżącego utrzymania dróg gminnych publicznych i wewnętrznych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, przepustów i rowów przydrożnych,
  3. wykonywanie zadań dotyczących zajmowania pasa drogowego oraz zjazdów z dróg,
  4. utrzymywanie zieleni przydrożnej,
  5. utrzymywanie dróg, chodników, parkingów i ścieżek rowerowych w okresie zimowym,
  6. realizacja zadań dotyczących nazewnictwa ulic, placów i innych miejsc publicznych,
  7. organizacja ruchu na drogach gminnych,
  8. realizacja zadań dotyczących umieszczania infrastruktury technicznej w pasie drogowym,
  9. prowadzenie spraw związanych z parkowaniem na drogach i parkingach w tym w strefie płatnego parkowania,
  10. prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych oraz ewidencja środków trwałych w tym zakresie,
  11. współdziałanie z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych w zakresie realizacji i finansowania zadań drogowych.

Do zadań Wydział Spraw Społecznych należą sprawy:

  1. planowania, koordynacji i realizacji zadań Miasta w zakresie ochrony zdrowia, profilaktyki oraz innych określonych zagadnień społecznych,
  2. koordynacji wykonywania zadań dotyczących współpracy Miasta z organizacjami
    pozarządowymi,
  3. koordynacji wykonywania zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
    Problemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz
    z obszaru przeciwdziałania przemocy i wykluczenia społecznego,
  4. współpracy z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej pn. Raciborskie Centrum Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  5. współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
  6. prowadzenia i aktualizacji bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Miasta Racibórz, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Miasta,
  7. współdziałania z instytucjami, organizacjami i urzędami zajmującymi się problemami osób społecznie niedostosowanych, problemami uzależnień oraz przemocy w rodzinie.

do góry