Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP
Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Wojewódzki Finał WOŚP w Raciborzu?

Wojewódzki Finał WOŚP w Raciborzu?

2008-10-07
Jako jedno z kilku miast województwa śląskiego również Racibórz otrzymał od Telewizji Polskiej w Katowicach propozycję zorganizowania wojewódzkiego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Na spotkaniu, które miało miejsce w urzędzie miasta, przedstawiciele TVP Katowice przedstawili koszta, które przy organizacji Finału musiałoby ponieść Miasto. Ustalono, że kwota 70 tysięcy netto przeznaczona zostanie na produkcję telewizyjną Finału oraz promocję imprezy tj: zamieszczenia loga miasta w "Gazecie Wyborczej" i " Dzienniku Zachodnim", wymienienia nazwy Miasta w spocie reklamowym o imprezie w Radio Katowice oraz TVP Katowice, zamieszczenie informacji o mieście w Telegazecie oraz na stronie internetowej TVP Katowice. Obecność na antenie telewizyjnej to w ciągu dnia 5-7 wejść na żywo na antenę ogólnopolską uzależnione od decyzji pr. II TVP, 2-3 wejść na antenę regionalną TVP Katowice oraz wejścia do programów informacyjnych, emisja zbiorczej relacji z Finału, w tygodniu po imprezie na antenie TVP Katowice. Wskazano również inne koszta, które ponieść zobowiązane będzie Miasto to m.in. zakup koncertu "gwiazdy", pokaz sztucznych ogni, występy zespołów miejscowych, wynajem estrady, nagłośnienia, oświetlenia, telebimów, zabezpieczenie środków na ochronę imprezy masowej. Co skalkulowano na co najmniej 60 tysięcy netto. Ustalono, że w przedsięwzięciu mogą uczestniczyć sponsorzy, którzy pokryją część kosztów, a do 20 października Miasto poinformuje TVP Katowice o podjęciu decyzji. Dnia 29 września do raciborskich zakładów pracy zostały wysłane pisma z prośbą o finansowe wsparcie imprezy. Natomiast Raciborskie Centrum Kultury, Miejskie Centrum Informacji, KZ NSZZ "Solidarność" przy KPPSP w Raciborzu oraz Stowarzyszenie Artystów i Podróżników "Grupa Rosynant" poproszone zostały o przedstawienie propozycji programu imprezy oraz podania jej kosztów. Szacunkowy wstępny koszt przedsięwzięcia Miasto ustaliło na 150 tys. netto.
do góry