Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/TVP World o raciborskim muralu "Miejski Podwieczorek"

TVP World o raciborskim muralu "Miejski Podwieczorek"

2025-01-09

Raciborski mural "Miejski Podwieczorek" autorstwa lokalnego artysty Ryszarda Paurowskiego został nominowany do prestiżowej nagrody Best of 2024 Street Art Cities. To wyróżnienie nie umknęło uwadze ogólnopolskich mediów, w tym TVP World.

O tym, co napisano o raciborskim muralu przeczytasz: https://tvpworld.com/84404769/polish-mural-artists-in-running-for-prestigious-prize

Mural, który zdobi Racibórz, zyskał uznanie dzięki swojej hiperrealistycznej i trójwymiarowej formie. Przedstawia rodzinę siedzącą wokół świecącego się stołu, obłożonego owocami, winem, czekoladą i przekąskami, co symbolizuje celebrację życia i tradycji rodzinnych.

Przypominamy. że aby mural zdobył tytuł zwycięzcy, musi uzyskać najwięcej głosów internautów. Głosowanie trwa do końca stycznia, więc każdy głos się liczy.

Każdy oddany głos może sprawić, że o "Miejskim Podwieczorku" zrobi się głośno na całym świecie!

Jak zagłosować?

  1. Wejdź na stronę: https://streetartcities.com/awards/2024
  2. Kliknij przycisk "Cast your vote now".
  3. Zagłosuj na murale w trzech kategoriach:
    -Best Mural of the World
    -Artist Choice (w tej kategorii znajdziesz mural z Raciborza)
    -Expert Spotlight
  4. Podaj swój adres e-mail w celu weryfikacji głosu.
  5. Odbierz wiadomość na podany adres e-mail i potwierdź oddany głos.

 

Mural

Paurowski wyjaśnia, że mural przedstawia młodego gospodarza, jego żonę i dziecko, którzy zapraszają starszego przyjaciela na wieczorne herbatki, aby uczcić udany rocznik wina. Spotkanie wokół stołu symbolizuje równość pokoleń, a sam stół jest metaforą czasu – choć rodzimy się w różnych momentach, wszyscy istniejemy na tej samej osi czasu. Artysta podkreśla również, że wspólne spożywanie posiłków to sposób na honorowanie tradycji, a jednocześnie tworzenie nowych.

Mural wzbogacony jest o elementy związane z historią Raciborza, który w XIX wieku słynął z produkcji czekolad, cygar i wina. Paurowski celowo wprowadził te symbole, zapraszając widzów do odkrywania ich znaczenia oraz ich związku z przeszłością miasta.

do góry