Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP
Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Skrzyżowanie ulc Kozielskiej,Głubczyckiej,Londzina, (..)

Skrzyżowanie ulc Kozielskiej,Głubczyckiej,Londzina, Mariańskiej i Mikołaja będzie przebudowane

2007-09-20

W latach 2007 – 2008 Województwo Śląskie przeznaczy na ten cel ponad 1 mln 410 tys. zł

Zarząd Województwa Śląskiego zawarł porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Katowice i Raciborzem. Dotyczy ono przebudowy skrzyżowania ulic Kozielskiej (DK 45) – Głubczyckiej (DK 45) - Londzina (DW 935) – Mariańskiej i Mikołaja (drogi gminne) w tym mieście.

W 2006 roku dzięki staraniom Raciborza i Województwa Śląskiego sporządzona została dokumentacja przebudowy skrzyżowania, które z racji położenia na drodze krajowej znajduje się w kompetencjach GDDKiA.

Niezbędne ustalenia techniczne z zarządcą drogi zostały dokonane już na etapie formułowania założeń projektowych. Istotnym czynnikiem była m.in. kwestia poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W kwietniu br. przedstawiciele trzech zainteresowanych stron przyjęli założenia do porozumienia regulujące kwestię prowadzenia i finansowania przebudowy, czyli pozwolenie na budowę i zlecenie wykonania robót. Strony ustaliły, że koszty, jakie zostaną poniesione przy tej inwestycji, zostaną rozłożone – w równych częściach – pomiędzy Województwo Śląskie, Racibórz i GDDKiA.

Zawierając porozumienie Województwo Śląskie zobowiązało się do sfinansowania w latach 2007 – 2008 części stanowiącej 1/3 kosztu brutto, czyli – jak wynikło z szacunkowych danych – 1 410 344,- zł. Środki te zostaną zabezpieczone w planie inwestycji i remontów po dokonaniu wyboru wykonawcy przebudowy.

Jak informuje prezydent Raciborza Mirosław Lenk – Przebudowa ma na celu przede wszystkim poprawę warunków i bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu, zwiększenie płynności ruchu a przez to zmniejszenie uciążliwości dla środowiska.

Rondo będzie podwójne typu nerka. Przyjęte rozwiązanie – "wydłużenie wyspy" pozwoli na skomunikowanie przesuniętego wlotu ul. Mariańskiej oraz ul. Mikołaja. Zaprojektowane zostało zatem rondo jednopasmowe z nieprzejezdnymi wyspami środkowymi tworzącymi wizualną przeszkodę dla poruszających się pojazdami. Ze względów funkcjonalnych wyspy otoczone zostały przejezdnymi pierścieniami z kostki kamiennej. Wloty na rondo będą dla ulic Londzina, Kozielska, Głubczycka, Mariańska oraz Mikołaja. Prawoskręt z ul. Londzina w ul. Kozielską realizowany będzie poza jezdna ronda pasmem oddzielonym wyspą. Miejsca postojowe przewidziano w obszarze usługowo-handlowym na ul. Londzina.

do góry