Racibórz z nowym logo i koncepcją identyfikacji wizualnej
Od blisko dwóch lat było tylko na papierze, a od września tego roku przestało być obowiązujące. Stare logo z listkiem odchodzi do lamusa. W zamian Racibórz wzbogacił się o wyraziste, nowoczesne i ekspresyjne logo heraldyczne.
Nowa koncepcja identyfikacji wizualnej
Piękne i bogate w tradycję oraz historię miasto Racibórz nie posiadało dotąd swojej charakterystycznej koncepcji identyfikacji wizualnej. Dzięki jej stworzeniu mieszkańcy jeszcze bardziej będą utożsamiać się z miastem, ale także spowoduje to powstanie silniejszych skojarzeń wśród mieszkańców innych regionów Polski, którzy zaczną postrzegać Racibórz jako nowoczesnego, godnego zaufania i energicznego partnera. Potrzeba stworzenia wyraźnej identyfikacji wizualnej stała się rzeczą priorytetową.
Zastosowane rozwiązania graficzne
Punktem wyjścia komunikacji jest nowoczesne logo. Wyszliśmy z założenia, że dobrą bazą dla nowego znaku promocyjnego miasta jest herb Miasta Racibórz. Potwierdziły to konsultacje ze specjalistami, w tym autorami opracowanej koncepcji marki Raciborza, jak i rozmowy prowadzone ze studiami graficznymi.
Herb Raciborza jest uniwersalny, czytelny i ponadczasowy oraz wpływa na budowę tożsamości lokalnej. Nowe logo to odświeżony herb Raciborza przedstawiający na białym tle połowę orła i połowę koła wozowego. Teraz znak jest bardziej wyraźny, ekspresyjny i pasujący do rozwijającego się i idącego z duchem czasu miasta. Zastosowany kolor to wzbogacona czerwień, która teraz stała się bardziej charakterystyczna. Główny akcent kolorystyczny urozmaica nowoczesny kolor grafitowy. W projekcie wykorzystano font Isidora w różnych krojach w kolorze czerwono-malinowym, który idealnie komponuje się z przygotowaną koncepcją identyfikacji wizualnej. To wyrazisty, nowoczesny i czytelny font, który nadaje do wykorzystania zarówno w formalnej, urzędowej komunikacji, jak i na materiałach promocyjnych. Wszelkie oznaczenia i symbole w kolorze białym doskonale wyglądają zarówno na tle czerwieni i nowoczesnego grafitu.
Dodatkowo przygotowano alternatywne logo w postaci litery „R” nawiązującej do pierwszej litery nazwy miasta, a także fali, która jest odniesieniem do rzeki Odry. Dzięki temu zastosowanie znaku będzie bardziej wszechstronne.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Wierzę, że tak przygotowana spójna identyfikacja wizualna, która zawiera logo w kilku wersjach, odmienioną kolorystykę i dopasowany font wspomoże proces budowania silnego poczucia wspólnoty mieszkańców. Racibórz to piękne, silne gospodarczo i prężnie rozwijające się miasto. Moja koncepcja identyfikacji wizualnej ma jedynie podkreślić te atuty - uważa Zbigniew Góral, autor koncepcji i logo, które decyzją radnych stało się obowiązującym znakiem promocyjnym Miasta Racibórz.
Format | Data publikacji / aktualizacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Aktualności - rzecznik | ||||
2020-10-30 |
Podstawowa księga identyfikacji RACIBÓRZ
ilość pobrań: 307
|
Podstawowa księga identyfikacji RACIBÓRZ 3.1MB | zobacz |