Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Polski Bon Turystyczny. Coś nie tak? Zgłoś problem (..)

Polski Bon Turystyczny. Coś nie tak? Zgłoś problem Polskiej Organizacji Turystycznej

2020-08-10
Polski Bon Turystyczny
Polski Bon Turystyczny

W związku z sygnałami dotyczącymi rodzin zgłaszających problemy z uprawnieniami do Polskiego Bonu Turystycznego Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przesyła wskazówki dotyczące sposobu postępowania przez osoby zgłaszające problem.

 

 

Obsługa zgłoszeń nieprawidłowości w uprawnieniach do Polskiego Bonu Turystycznego

Osoba zgłaszająca problem dotyczący uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego: tel. 22 11 22 111
e-mail: bon@zus.pl

Wskazane jest żeby osoba taka dysponowała:

  • danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, PESEL, a jeśli nie nadano to seria i nr dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do bonu)
  • podała dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail)
  • przedstawiła krótki opis problemu.

W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:

  1. dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu.
  2. wprowadza informację na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.

Następnie:

  1. Infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania.
  2. POT prowadzi postępowanie wyjaśniające.
  3. POT wydaje decyzję administracyjną.
  4. POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu.

Więcej informacji o tym: czym jest, komu przysługuje, a także jak i gdzie wykorzystać Polski Bon Turystyczny znajdziesz tutaj.

 

do góry