Nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich
Prezydent Miasta Racibórz ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6 w pełnym wymiarze czasu pracy
I. Wymagania:
1) niezbędne:
a) wykształcenie wyższe na kierunku administracja, prawo, ekonomia lub studia podyplomowe w tym zakresie,
b) 3 letni staż pracy lub wykonywanie przez 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na stanowisku,
c) obywatelstwo polskie,
d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) nieposzlakowana opinia.
2) dodatkowe:
znajomość przepisów ustawy:
o samorządzie gminnym
o pracownikach samorządowych
Kodeksu Postępowania Administracyjnego
o ewidencji ludności
o dowodach osobistych.
II. Warunki pracy na stanowisku:
a) praca biurowa 100 %
b) praca przy komputerze
c) pełny wymiar czasu pracy
d) planowany termin rozpoczęcia pracy grudzień 2021 r.
III. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu wrześniu
2021 r. tj. miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił powyżej 6%.
IV. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Kierowanie pracami Wydziału w celu prawidłowej i sprawnej realizacji zadań ciążących na gminie Racibórz, a wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i Regulaminu Wewnętrznego Wydziału.
2. Realizacja zadań przypisanych do wykonania Kierownikom jednostek organizacyjnych Urzędu w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu.
3. Wykonywanie funkcji kierownika Urzędu w stosunku do pracowników Wydziału oraz właściwe zarządzanie personelem.
4. Podejmowanie działań służących zapewnieniu funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej przy realizacji zadań Urzędu/Wydziału.
5. Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu referendum, wyborów oraz konsultacji społecznych.
6. Prowadzenie spraw związanych z przyjęciem do osiedlenia się na terenie Raciborza osób w ramach repatriacji.
7. Realizacja zadań dotyczących organizowania zgromadzeń.
V. Wymagane dokumenty:
1) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie
2) kopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie,
3) kopie świadectw pracy lub w przypadku pozostawania w zatrudnieniu zaświadczenie dokumentujące staż pracy,
4) kopie dokumentów potwierdzających wykonywanie działalności gospodarczej, o której mowa w pkt. I ppkt. 1b ogłoszenia – w przypadku jej prowadzenia,
5) oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie polskim,
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
7) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych
8) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji w BIP danych osobowych - zgodnie z wymogami ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
10) oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami dot. przetwarzania danych osobowych.
Druk kwestionariusza osobowego wraz z oświadczeniami dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bipraciborz.pl) w zakładce „Menu przedmiotowe” - „Praca w Urzędzie” – „Druki do pobrania” lub w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, pok. 213.
Kandydaci spełniający wymagania niezbędne uczestniczyć będą w postępowaniu kwalifikacyjnym obejmującym:
Etap I - test z wiedzy z zakresu przepisów prawnych wymienionych w pkt. I ppkt. 2
Etap II - rozmowę kwalifikacyjną.
O zakwalifikowaniu do uczestnictwa w postępowaniu wszyscy kandydaci zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „Nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich” z podaniem imienia i nazwiska kandydata w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, w terminie do 04.11.2021 r. lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu oferty do Urzędu).
Dokumenty aplikacyjne najlepszych kandydatów wyłonionych w toku naboru przez Komisję Rekrutacyjną – zgodnie z art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – będą przechowywane przez okres 3 miesięcy. Pozostałe dokumenty aplikacyjne nieodebrane przez kandydatów zostaną zniszczone.
Zgodnie z ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U z 2019 r. poz. 1282) publikacji w BIP i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Racibórz podlegają dane osobowe osoby zatrudnionej w wyniku przeprowadzonego naboru.
Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 32 75-50-663.
Prezydent Miasta
Dariusz Polowy