Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP
Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Nabór na stanowisko KIEROWNIKA DZIAŁU ŚWIADCZEŃ (..)

Nabór na stanowisko KIEROWNIKA DZIAŁU ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH w Ośrodku Pomocy Społecznej

2023-02-16
  1. Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych, będzie należało:
  • organizacja i nadzorowanie pracy prowadzonego Działu,
  • systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie zadań Działu i przekazywanie jej podległym pracownikom,
  • planowanie pracy Działu, przydzielanie zadań, usprawnianie organizacji, metod i form pracy prowadzonego Działu,
  • nadzór nad terminowym i zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa załatwianiem spraw w kierowanym Dziale,
  • prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji realizowanych świadczeń w Dziale.
  • współpraca z innymi pracownikami OPS w zakresie szybkiego i terminowego załatwiania spraw,
  • organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony prawnie chronionych danych,
  • gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych w zakresie określonym w ustawie oraz odpowiedzialność za ochronę tych danych,
  • zbieranie i opracowywanie danych służących sprawozdawczości,
  • współpraca z księgowością w sprawie projektów planów i wydatków oraz sprawozdań finansowych,
  • opracowywanie pism i innych dokumentów oraz prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt,
  • dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników oraz kontrolę wykonywania zaleceń z nich wynikających,
  • wydawanie zaświadczeń do Programu „Czyste Powietrze“,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora. 
  1. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
  • miejsce pracy: Praca w Ośrodku Pomocy Społecznej w Raciborzu w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych w Raciborzu
    Skłodowskiej 5/1b.
  • stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz pomiędzy budynkami Ośrodka, uczestnictwem w spotkaniach i bezpośrednim kontaktem z klientem.
  • pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony – pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym kierowany jest do odbycia służby przygotowawczej zakończonej egzaminem.
  • planowane zatrudnienie: do uzgodnienia.
  • miejsce pracy znajduje się na I piętrze budynku, które nie jest wyposażone
    w windę.
  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
  2. Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce – ukończenie studiów potwierdzone dyplomem, o którym mowa w art. 77 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym
    i nauce w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych - stosownie do opisu stanowiska zamieszczonego w ogłoszeniu,
  • minimum 5 letni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalność gospodarczą o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku,
  • znajomość oraz umiejętność stosowania i interpretacji przepisów w zakresie:
  1. ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
  2. ustawy o świadczeniach rodzinnych,
  3. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
  4. ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za Życiem”,
  5. ustawy o dodatku osłonowym,
  6. ustawy o dodatku gazowym,
  7. ustawy o dodatku mieszkaniowym,
  8. ustawy prawo energetyczne,
  9. ustawy o systemie oświaty,
  10. ustawy o finansach publicznych,
  11. ustawy o samorządzie gminnym,
  12. ustawy o pracownikach samorządowych,
  13. ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
  14. ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
  • znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office, Word, Excel.
  1. Wymagania dodatkowe:
  • ukończona specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
  • znajomość obsługi programu, Płatnik ZUS, FundAl, Midos, Familia,
  • umiejętność kierowania zespołem pracowników,
  • umiejętność skutecznego komunikowania się,
  • umiejętność prawidłowego formułowania decyzji administracyjnych,
  • umiejętność dobrej organizacji pracy,
  • samodzielność,
  • odporność na stres,
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
  1. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
  • list motywacyjny,
  • curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej wraz z numerem telefonu w celu powiadomienia o zakwalifikowaniu się do postępowania rekrutacyjnego,
  • kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje,
  • kopia świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia,
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu
    z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  • oświadczenia kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji
    w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Raciborzu danych osobowych,
  • oświadczenie o treści: „wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb dokonania naboru pracowników, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
    (tj. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781)”,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. U.2022 poz. 530),
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy
    z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. U.2022 poz. 530);

Dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny, klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych) i oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.

W załączeniu do niniejszego ogłoszenia udostępnia się druki obejmujące wymagane oświadczenia. Ogłoszenie o naborze opublikowane/umieszczone jest w Biuletynie Informacji Publicznej (http://bip.ops-raciborz.pl/menu-przedmiotowe/praca-ogloszenia.html), na tablicy ogłoszeń w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Raciborzu przy ul. Henryka Sienkiewicza 1, oraz na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Raciborzu.

Kandydaci spełniający wymagania formalne (niezbędne) uczestniczyć będą w postępowaniu kwalifikacyjnym obejmującym: test wiedzy oraz rozmowę kwalifikacyjną.

Oferty można składać osobiście w sekretariacie Ośrodka pod adresem wskazanym wyżej, a także w skrzynce podawczej umieszczonej na budynku Ośrodka lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej z zastrzeżeniem, że dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły pod ww. adres w terminie do dnia 28.02.2023r. do godz. 15.00 w zamkniętych kopertach (opakowaniach) z dopiskiem na kopercie: „Nabór na stanowisko Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Raciborzu”.
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej po określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Raciborzu oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej. Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 32/415-26-50 wew. 136.

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji / aktualizacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Aktualności
pdf 2023-02-16 Ogłoszenie o naborze Kierownika DŚRiDM - 15.02.2023.pdf
ilość pobrań: 39
Ogłoszenie o naborze Kierownika DŚRiDM - 15.02.2023.pdf 224.83KB zobacz

do góry