Nabór na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej

Prezydent Miasta Racibórz ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Aplikanta Straży Miejskiej Urzędu Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6 w pełnym wymiarze czasu pracy.
Wymagania :
1) niezbędne, w tym wynikające z art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych:
- wykształcenie średnie
- 1 rok stażu pracy
- ukończone 21 lat
- prawo jazdy kat. B
- uregulowany stosunek do służby wojskowej
- obywatelstwo polskie
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
- nienaganna opinia
- sprawność pod względem fizycznym i psychicznym
2) dodatkowe:
- wykształcenie wyższe,
- 1,5 roku stażu pracy w administracji,
- ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych/miejskich zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych,
- ukończone szkolenie z zakresu sztuk samoobrony,
- znajomość przepisów:
- ustawy o samorządzie gminnym
- ustawy o strażach gminnych
- ustawy Kodeks wykroczeń
- ustawy o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej ( rozdział 2 w zakresie dotyczącym straży miejskich)
Warunki pracy na stanowisku:
- praca biurowa 20%
- praca w terenie 80%
- praca przy komputerze
- pełny wymiar czasu pracy
- pierwsza umowa o pracę na czas określony do 12 miesięcy
- planowany termin rozpoczęcia pracy od 01.04.2022 r.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu styczniu 2022 tj. miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił powyżej 6%.
Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
- Realizacja zadań ustawowych będących w kompetencji Straży ze szczególnym uwzględnieniem spraw dotyczących utrzymania czystości i porządku miejsc użyteczności publicznej, instytucji, posesji prywatnych na podległym terenie.
- Prewencyjne patrolowanie terenu działania Straży.
- Prowadzenie czynności wyjaśniających na zasadach przewidzianych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.
- Podejmowanie i realizacja interwencji.
- Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi służbami, instytucjami i organizacjami.
- Współdziałanie z Policją i innymi właściwymi służbami w zakresie ochrony porządku publicznego oraz w zabezpieczaniu miejsc zagrożeń.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy,
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- kopie dokumentów potwierdzających staż pracy, o którym mowa w pkt. I ppkt. 1b lub 2b w przypadku jego posiadania,
- kserokopia prawa jazdy,
- kserokopia książeczki wojskowej wraz z informacją o uregulowanym stosunku do służby wojskowej,
- oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie polskim,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu nienagannej opinii,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu sprawności pod względem fizycznym i psychicznym,
- oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji
w BIP danych osobowych - zgodnie z wymogami ustawy z 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych, - oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami dot. przetwarzania danych osobowych.
Druk kwestionariusza osobowego wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt. V
ppkt. 6-12 dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bipraciborz.pl) w zakładce „Praca w Urzędzie” – „Druki do pobrania” lub Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, pok. 213.
Kandydaci spełniający wymagania niezbędne uczestniczyć będą w postępowaniu kwalifikacyjnym obejmującym:
Etap I obejmować będzie test z wiedzy z zakresu ustaw wymienionych w pkt. I ppkt. 2e.
Etap II obejmować będzie rozmowę kwalifikacyjną.
O zakwalifikowaniu do uczestnictwa w postępowaniu wszyscy kandydaci zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „Nabór na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej ” w terminie do 10.03.2022 r., w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu oferty do Urzędu).
Dokumenty aplikacyjne najlepszych kandydatów wyłonionych w toku naboru przez Komisję Rekrutacyjną – zgodnie z art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – będą przechowywane przez okres 3 miesięcy. Pozostałe dokumenty aplikacyjne nieodebrane przez kandydatów zostaną zniszczone po upływie 14 dni od dnia opublikowania wyników naboru.
Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych osoba zatrudniona na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej zobowiązana będzie uczestniczyć w obowiązkowym szkoleniu podstawowym dla strażników gminnych/miejskich (w przypadku braku takiego przeszkolenia).
Zgodnie z ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych publikacji w BIP i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Racibórz podlegają dane osobowe osoby zatrudnionej w wyniku przeprowadzonego naboru.
Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 32 75 50 663.