Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP
Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Koncert finałowy projekt "Sztuka emocji"

Koncert finałowy projekt "Sztuka emocji"

2025-03-22

W piątek (21.03) w Państwowej Szkole Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Raciborzu odbył się koncert finałowy, który był zwieńczeniem projektu "Sztuka Emocji". Wydarzenie zgromadziło młodych artystów oraz licznych gości, którzy wspierali inicjatywę od samego początku.

Podczas koncertu na scenie wystąpili:

  • Karolina Świerczek
  • Dominika Samkova
  • Wiktoria Dziuba
  • Paweł Czechowski
  • Maja Lubaszka
  • Paulina Pączko
  • Dominik Wąsik
  • Karolina Lulek 
  • Chór Bel Canto

Obecny na wydarzeniu Wiceprezydent Raciborza Michał Kuliga przyjął podziękowania w imieniu Prezydenta Miasta Jacka Wojciechowicza, który objął projekt honorowym patronatem. W swoim przemówieniu pogratulował autorkom inicjatywy, doceniając ich zaangażowanie w inspirowanie ludzi do wyrażania emocji poprzez sztukę oraz wiarę w to, że sztuka może zmieniać społeczność. Jako symbol kreatywności i pasji, które towarzyszyły realizacji tego wyjątkowego przedsięwzięcia, podarował autorkom kolorowe róże

Organizatorki wyraziły wdzięczność dyrektorom placówek i szkół, w których odbywały się warsztaty, Annie Kokolus- wicedyrektor Raciborskiego Centrum Kultury, za wsparcie przy organizacji wcześniejszego "Wieczoru Otwartego Mikrofonu". Podziękowano również każdemu, kto w jakikolwiek sposób wsparł projekt, przyczyniając się do jego sukcesu.

Projekt ten został stworzony przez cztery uczennice II Liceum Ogólnokształcącego w Raciborzu – Maję Lubaszkę, Antoninę Sedlaczek, Julię Mysz i Milenę Neugebauer – w ramach ogólnopolskiej olimpiady "Zwolnieni z Teorii". Jego głównym celem było zachęcenie młodych ludzi do wyrażania emocji poprzez sztukę oraz stworzenie przestrzeni, w której mogą oni zaprezentować swoje talenty.

Koncert finałowy był nie tylko podsumowaniem kilku miesięcy pracy, ale również dowodem na to, że sztuka ma niezwykłą moc inspirowania i dawania młodym ludziom przestrzeni do twórczej ekspresji.

do góry