Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP

terminarz dnia 12.10.2024

Ogólnopolski Konkurs Plastyczny: „W świecie Muminków”

miejsce: EUREKA Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży, Kasprowicza 12
data: 8. 08. 2024 do 16. 11. 2024
kategoria: Biblioteka
Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym zorganizowanym w ramach obchodów 110 rocznicy urodzin Tove Jansson, autorki książek o Muminkach, malarki i ilustratorki. Przedmiotem konkursu jest wykonanie ilustracji, kukiełki, pracy komputerowej lub pracy przestrzennej związanej z serią książek o Muminkach. Prace wraz z odpowiednimi formularzami zgłoszenia należy dostarczyć lub przesłać do biblioteki do 16 listopada. Uroczystość ogłoszenia wyników Konkursu i wręczenie nagród nastąpi 5 grudnia o godz. 16:00 w bibliotece przy ul. Jana Kasprowicza 12.

Projekt #młodzieżczyta Konkurs na podcast „Dlaczego czytam”

miejsce: Stacja Młodych, ul. Dworcowa 1
data: 30. 09. 2024 do 15. 11. 2024
kategoria: Biblioteka
Zadaniem konkursowym będzie stworzenie najciekawszego podcastu w formie krótkiego wywiadu z rówieśnikami na temat czytania książek. Młodzież będzie miała okazję wypowiedzieć się na tematy związane z czytelnictwem takie jak: dlaczego czytają, od jakiej książki zaczęła się ich przygoda ze świadomym i przyjemnym czytaniem, jaki jest ich ulubiony gatunek a jakiego nie znoszą, czy wolą książki czy może komiksy itp. Termin składania prac do 22 listopada. Rozwiązanie konkursu odbędzie się 26 listopada na Stacji Młodych. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Projekt #młodzieżczyta Konkurs na plakat promujący czytanie dla młodzieży

miejsce: Stacja Młodych, ul. Dworcowa 1
data: 30. 09. 2024 do 15. 11. 2024
kategoria: Biblioteka
Konkurs na plakat promujący czytanie dla młodzieży #MŁODZIEŻ CZYTA. Celem konkursu jest stworzenie plakatu promującego nasz projekt, który zakłada propagowanie czytelnictwa wśród młodzieży, oraz korzystania z oferty kierowanej do młodych ludzi. Nadsyłanie prac do 15 listopada. Wernisaż oraz rozdanie nagród w konkursie odbędzie się 26 listopada na Stacji Młodych. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Projekt #młodzieżczyta Konkurs na plakat promujący czytanie

miejsce: Stacja Młodych, ul. Dworcowa 1
data: 30. 09. 2024 do 15. 11. 2024
kategoria: Biblioteka
Konkurs na plakat promujący czytanie dla młodzieży #MŁODZIEŻ CZYTA. Celem konkursu jest stworzenie plakatu promującego nasz projekt, który zakłada propagowanie czytelnictwa wśród młodzieży, oraz korzystania z oferty kierowanej do młodych ludzi. Nadsyłanie prac do 15 listopada. Wernisaż oraz rozdanie nagród w konkursie odbędzie się 26 listopada na Stacji Młodych. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Kawiarenka seniora

miejsce: Biblioteka, ul. Kasprowicza 12
data: 1. 10. 2024 do 29. 10. 2024
godzina: 10:00
kategoria: Biblioteka
Szukasz towarzystwa osób w swoim wieku? Znajdziesz je w bibliotece! Biblioteka zaprasza seniorów na spotkania przy kawie w kameralnym gronie. Będziemy rozmawiać, wymieniać poglądy i doświadczenia. Porozmawiamy na łatwe i trudne tematy. Uwaga! Nie będziemy rozmawiać ani o polityce, ani o religii!

KONCERT ODWOŁANY - 26. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wiedeńskiej „Od Josepha Lannera do Roberta Stolza”

miejsce: Sala widowiskowa RCK RDK (ul. Chopina 21)
data: 12. 10. 2024
godzina: 18:00
kategoria: RCK

UWAGA!

Z PRZYCZYN NIEZALEŻNYCH OD RCK, KONCERT ZOSTAŁ ODWOŁANY.

ZWROT BILETÓW TYLKO TAKĄ DROGA JAKĄ ZOSTAŁY ZAKUPIONE

Muzyka taneczna XIX i XX wieku, roztańczone Walce i Kadryle, temperamentne Polki i Marsze, wirtuozowskie Czardasze, a także Arie i Duety Operetkowe Dynastii Johanna Straussa w wykwintnym wykonaniu Wrocławskiej Orkiestry Festiwalowej im. J. Straussa (zał.1993) z udziałem solistów teatrów operowych z Wiednia pod batutą maestro Bartosza Żurakowskiego.

 

W 1993 roku we Wrocławiu Maestro Jan Ślęk powołał do życia jedyny w swoim rodzaju festiwal muzyczny na świecie. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wiedeńskiej „Od Josepha Lannera do Roberta Stolza”, który od początku cieszył się wielką popularnością wśród publiczności i zyskał wiele pochlebnych recenzji w świecie muzycznym. Program festiwalu wypełniała muzyka taneczna XIX wieku – wirowe Walce, szalone Polki, temperamentne Marsze, skoczne Kadryle, rozśpiewane Czardasze, dzieła operetkowe i to wszystko wiedeńskich mistrzów.

Głównym założeniem Jana Ślęka było to, aby na festiwalu prezentowana była muzyka piękna, o wysokich walorach artystycznych, a także promowanie młodych, utalentowanych śpiewaków i instrumentalistów. Na potrzeby festiwalu założył Wrocławską Orkiestrę Festiwalową im. Johanna Straussa, której trzon stanowił znakomity zespół smyczkowy „Ricordanza”, którego szefem artystycznym i założycielem jest wybitny skrzypek Wiktor Kuźniecow. W szeregach orkiestry zasiadają najwybitniejsi muzycy - instrumentaliści z polskich filharmonii, grający na wysokiej klasy instrumentach smyczkowych z XVIII i XIX wieku. Swoim stylem muzykowania łączą zarówno grę solową jak i grę zespołową. Z jednej strony każdy muzyk orkiestry posiada kompetencje solistyczne i szerokie doświadczenie estradowe, z drugiej zaś, muzycy nie rezygnując z własnej indywidualności i walorów gry, wspólnie tworzą monolit przekładający się na jakość brzmienia i kulturę wykonawczą zespołu. Przez 25 lat festiwal obejmował swoim zasięgiem nie tylko Wrocław, ale także inne miasta Polski, w tym także rodzinne miasto Jana Ślęka, Ostrzeszów. Maestro Ślęk był jedynym dyrygentem, który w swej ponad 50-letniej karierze dyrygenckiej najczęściej umieszczał w programach swoich koncertów Walce, zwłaszcza kompozytorów wiedeńskich. Nieustanne zgłębiał tajniki interpretacyjne tej trudnej formy muzycznej. Po tym jak wybrzmiała jubileuszowa 25. edycja, festiwal na kilka lat zamilkł ze względu na podeszły wiek Mistrza. Potem przyszedł jednak okres pandemii. I niestety, w kwietniu 2022 roku Pan Jan od nas odszedł. Dzisiaj my, jako muzyczni spadkobiercy Jego wielkiego artystycznego dorobku, powołujemy na nowo festiwal do życia po kilku latach milczenia. Wznawiamy to piękne muzyczne święto, z zachowaniem jego głównych założeń artystycznych i będzie on ponownie gościł w różnych miastach Polski. Zapraszamy na 26. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wiedeńskiej „Od Josepha Lannera do Roberta Stolza”, podczas którego Wrocławskiej Orkiestrze Festiwalowej im. Johanna Straussa towarzyszyć będą wybitni soliści z teatrów operowych z Wiednia. Zapraszamy ! Do zobaczenia !
Z serdecznymi pozdrowieniami, Bartosz Żurakowski dyrektor artystyczny
Wykonawcy
Wrocławska Orkiestra Festiwalowa im. Johanna Straussa (zał.1993)
Bartosz Żurakowski (Polska) - dyrygent, konferansjer
Vassia Alati (Grecja-Austria) - sopranistka
Anthony Koroneos (USA-Grecja) - tenor
Wiktor Kuźniecow (Polska) - skrzypek, koncertmistrz

W programie roztańczone Walce i Kadryle, temperamentne Polki i Marsze, wirtuozowskie Czardasze, a także Arie operetkowe dynastii Johanna Straussa
*
Johann Strauss II - “Schatz” Walzer op. 418
Walc „Skarb”
Johann Strauss II - „Fledermaus” Overture aus der Operette
Uwertura do operetki “Zemsta Nietoperza”
Johann Strauss II – "Klänge der Heimat" Csárdás aus der Operette “Fledermaus”
„Dźwięki domu” Czardasz z operetki “Zemsta Nietoperza”
Johann Strauss II – „Furioso” Polka op. 260
Polka „Furia”
Jeno Hubay – Csárdás “Hullámzó Balaton tetején” op.33
Czardasz “Fale Balatonu”
Johann Strauss II – „Goudellied” Arie aus der Operette "Nacht in Venedig"
„Pieśń gondoliera” aria z operetki „Noc w Wenecji”
Johann Strauss II – „Spanischher” Marsch op. 433
Marsz “hiszpański”
Josef Strauss – “Feuerfest” Polka Francaise, op. 269
Polka francuska “Ognioodporna”
Johann Strauss II - “Frühlingsstimmen” Walzer op. 410
Walc „Odgłosy wiosny”
Edward Straus - “Mit Extrapost” Polka op. 259
Polka “Przesyłka specjalna”
Przerwa*
Johann Strauss II – “Einzugsmarsch” aus der Operette "Der Zigeunerbaron"
Marsz “Na wejście” z operetki “Baron cygański”
Josef Strauss – “Aquarellen” Walzer op. 258
Walc “Akwarele”
Johann Strauss II – “Wer uns getraut” Duet aus der Operette "Der Zigeunerbaron"
„Kto ufa nam” duet z operetki “Baron cygański”
Johann Strauss II – Csárdás aus der Oper “Ritter Pasman” op. 441
Czardasz z opery “Ritter Pasman”
Jeno Hubay – Csárdás “Hejre Kati” op. 32
Czardasz “Witaj Kasiu !”
Johann Strauss II – “Auf der Jagd” Polka op. 373
Polka “Na polowaniu”
Johann Strauss II – “Ach, wie so herrlich zu schau'n” Lagunenwalzer Arie aus der Operette "Nacht in Venedig"
„Och, jak cudownie jest na to patrzeć” Walc „Na lagunie” aria z operetki “Noc w Wenecji”
J. Strauss II - „Rosen aus dem Süden Walzer” op. 388
Walc „Róże południa”
Johann Strauss II – “Wiener Blut” Duet aus de Operette “Wiener Blut”
„Wiedeńska krew” duet z operetki “Wiedeńska krew”

Vassia Alati - sopranistka urodzona w Grecji lecz na stałe związana od wielu lat z Wiedniem (Austria). Swoją edukację muzyczną rozpoczęła od lekcji gry na fortepianie w wieku 6 lat, a w wieku 8 lat dołączyła do chóru dziecięcego Manolisa Kalomirisa. Ukończyła studia licencjackie w 2016 roku w Konserwatorium Ateńskim (prof. Joulia Troussa, prof. Antony Koroneos). Dzięki wsparciu "Stypendium Marii Callas" kontynuowała studia na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Wiedniu, a dokładniej, Master of Opera (ukończenie w 2019 r.) i Master Lied&Oratorium&Concert u profesora Markusa Hadulli i profesora Petera Edelmanna. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Mariella Devia, KS Edda Moser, Dimitri Kavrakosa, Margreet Honig, Gabriele Lechner i innych. Brała udział w produkcjach operowych jako Królowa Nocy, Pierwsza Dama, Donna Anna, Norma, Musetta, Servilia, Galatea, a także śpiewała na koncertach w Grecji i za granicą -Austria, Niemcy, Francja, Holandia, Stambuł, Cypr, Korea Południowa. Wraz z pianistą Yuto Kiguchi koncertowała wielokrotnie koncertów w Holandii w Concertgebouw Amsterdam, w Austrii w Musikverein i w Niemczech. Wzięli udział w Międzynarodowym Festiwalu Pieśni w Zeist, gdzie uczestniczyła w kursach mistrzowskich z Elly Ameling, Robertem Hollem, Wolfgangiem Holzmair. W 2022 roku zdobyła pierwszą nagrodę i nagrody specjalne na 1. Międzynarodowym Konkursie Pieśni Bolko von Hochberta w Görlitz. W 2021 roku zdobyła nagrodę specjalną na 54. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym” w 's-Hertogenbosch oraz drugą nagrodę i nagrodę specjalną na "International Student Lied-Duo Competition" w 2020 roku w Groningen. Studiowała matematykę stosowaną i nauki fizyczne na Narodowym Uniwersytecie Technicznym w Atenach.
Anthony Koroneos – tenor o amerykańsko-greckich korzeniach. Jest wysoko ceniony za aksamitnie lekki głos liryczny, umiejętność wykonywania trudnych pasaży fioritury, zwinność głosu, bogactwo barwy wokalnej, znakomitą technikę wokalną, muzyczną wyrafinowaną elegancję. Uważany jest za jednego z najważniejszych tenorów repertuaru operowego bel canto: Rossiniego, Belliniego, Donizettiego, Mozarta. Anthony Koroneos urodził się w Nowym Jorku w USA gdzie rozpoczął studia muzyczne w wieku ośmiu lat, a w 1988 roku uzyskał dyplom z fortepianu. Naukę śpiewu rozpoczął w 1989 roku w Atenach u George'a Zervanosa, Mariny Krilovic i Kostasa Paskalisa. W 1996 roku ukończył z powodzeniem studia melodramatyczne pod kierunkiem Kostasa Paskalisa. Kontynuował naukę w Grecji u Fragiskosa Voutsinosa, a w 1998 roku wyjechał do Włoch, gdzie pobierał prywatne lekcje u Williama Matteuzziego. Antonis uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez Reginę Resnik. W 1996 roku zadebiutował w Operze Narodowej w Atenach jako Tamino w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. W 2001 roku zdobył pierwszą nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Giuseppe di Stefano. Od 1994 roku do dziś występuje jako pierwszy tenor we wszystkich najważniejszych produkcjach Narodowej Opery Greckiej w Atenach. Oprócz bogatego kalendarza operowego z Narodową Operą Grecką, od 1998 roku występował z wielkim uznaniem i był wysoko oceniany w licznych produkcjach w głównych teatrach operowych Europy: Wiedeń, Berlin, Monachium, Lozanna, Zurych, Genewa, Rzym, Florencja, Dusseldorf, Strasburg, Neapol, Piza, Rawenna, Livorno, Lucca, Pavia, Cremona, Como, Brescia, Modena, Piacenza, Ferrara, Paryż, Treviso, Catania Sicilia, Moskwa, St. Petersburg), a także w Azji Mniejszej i Azji -Bejrut, Tokio i Jokohama. Jego ostatnie koncerty obejmują szeroką gamę najważniejszych ról z włoskiego, francuskiego i niemieckiego repertuaru operowego; ostatnio poszerzył swoje horyzonty muzyczne, w tym interpretację piosenek w przemyśle muzycznym, za które Pan Koroneos otrzymał doskonałe recenzje.

Bartosz Żurakowski to ceniony dyrygent zarówno przez krytyków polskich jak i zagranicznych. Prestiżowy, najstarszy dziennik na wyspach brytyjskich Herald Scotland, po koncercie z Orkiestrą Symfoniczną Opery Szkockiej w Glasgow w 2014 roku, porównał Żurakowskiego do legendarnego mistrza batuty Neeme Jarviego.
“…after only a few bars, when it became abundantly clear that this was a man who lived and breathed music, with a very clear beat, but who, rather in the mould of Neeme Jarvi, needed constant watching. The Orchestra of Scottish Opera also responded magnificently to the Maestro, and as we reached the closing section of the work, the intensity of the emotion of this wonderful music left me struggling to hold back the tears. I hope it's not too long till our next concert with Maestro Zurakowski!”

Alan Robertson -“Herald Scotland” (Requiem Giuseppe Verdiego)
Jest założycielem i prezesem fundacji artystycznej wspierającej młodych artystów, organizującej wielkie wydarzenia muzyczne oraz pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „BelleVoci”, który rokrocznie odbywa się na ziemi dolnośląskiej. Jest także dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Mistrzowie Modlitwy Muzyką” w Katowicach oraz generalnym dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej „Od Josepha Lannera do Roberta Stolza”. Rok 2012 był dla artysty rokiem przełomowym w karierze dyrygenckiej, przyczyniły się do tego przychylne recenzje ukazane w prasie zagranicznej, albumu wydanego przez Metier Records, z koncertami skrzypcowymi maltańskiego kompozytora Karla Fioriniego. Zaowocowało to licznymi zaproszeniami do światowych sal koncertowych m. in: w maju 2014 roku artysta został zaproszony do Opery Szkockiej w Glasgow wraz z City Glasgow Chorus, którzy pod jego batutą wykonali Requiem Giuseppe Verdiego. W 2015 roku Bartosz Żurakowski ponownie wystąpił z artystami Opery w Glasgow, tym razem w programie Missa Solemnis Ludwiga van Beethovena. Żurakowski koncertował w prestiżowej Carnegie Hall w Nowym Jorku (USA), w Teatro Degollado w Gualadajarze (Meksyk), w Glenn Gould Theatre w Toronto (Kanada), w Palacio de Bellas Artes w Mexico City (Meksyk), w Gran Teatro National w Limie (Peru), Sala Sao Paolo w Sao Paolo (Brazylia), w Royal Concert Hall w Glasgow (Szkocja), w Operze we Lwowie (Ukraina). Regularnie koncertuje w 40 krajach Europy, Azji i obu Ameryk. Współpracował także z najwybitniejszymi solistami i osobowościami: Kaja Danczowska, Neal Larrabee (USA), Ingolf Wunder (Austria), Alexi Volodin (Rosja), Evgeni Mikhailov (Rosja), Eugene Indjić (USA), Alena Baeva (Rosja), Piotr Paleczny, Simonem Trpceskim (Macedonia), Shlomo Mintz (Izrael), Jeremy Findley (Kanada), Piotr Pławner, Martin Kasik (Czechy), Massimo Mercelli (Włochy), Kazimierz Olechowski (Francja), Agnieszka Rehlis, Wojciech Kilar, Krzysztof Penderecki, Gwendolyn Bradley (USA), Urszula Kryger, Małgorzata Walewska, Ewa Podleś, Lorenzo Di Bella (Włochy). Artysta ma w swoim dorobku nagrania płytowe, m.in.: w 2021 i 2023 roku z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej nagrał dwa albumy płytowe z dziełami symfonicznymi wybitnego polskiego kompozytora Jana Adama Maklakiewicza. W 2019 roku został laureatem "Osobowość Roku" Plebiscytu Gazety Wrocławskiej w dziedzinie kultury. Za całokształt działalności artystycznej w 2021 roku, Żurakowski został uhonorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego honorową odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. W 2023 roku, został stypendystą programu Marszałka Województwa Opolskiego – „Marszałkowskie talenty”. Zasiada w gronach jury Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Nino Roty we Włoszech i Międzynarodowego Konkursu Pieśniarskiego im. Bolko von Hochberga w Niemczech. Od 2019 roku współpracuje z Wrocławską Orkiestrą Festiwalową im. Johanna Straussa.
Wiktor Kuźniecow – skrzypek, wirtuoz, artysta mieszka i pracuje we Wrocławiu. Laureat Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu w 1986 roku, laureat Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Nicolo Paganiniego w Genui w 1987 roku. Artysta stale koncertuje po Polsce, ale za granicą, w Niemczech, w Norwegii, we Francji, w Hiszpanii, w Belgii, w Luksemburgu, w Szwajcarii na Ukrainie. Doceniany przez krytyków muzycznych za swój niezwykły kunszt.
Tagesspiegel pisał o Nim:
„…perfekcyjny i natchniony styl gry został doceniony
przez najbardziej wymagającą publiczność.”
Artysta od czasu swojego debiutu w Filharmonii Berlińskiej w 2004 roku regularnie występuje jako solista na tej prestiżowej scenie muzycznej. Jest założycielem i Dyrektorem Artystycznym Wrocławskiego Zespołu Solistów Ricordanza oraz Wrocławskiej Orkiestry Festiwalowej im. Johanna Straussa. Nagrał z tymi zespołami wiele płyt CD, w tym na zamówienie Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans w 2002 r. rekonstrukcję Koncertu skrzypcowego Nicolo Paganiniego z 1829 roku. Na zamówienie Towarzystwa Muzycznego im. J. Zaidlera powstała płyta CD pt. Musica Sacromontana, która otrzymała w 2008 roku prestiżową nagrodę muzyczną „Fryderyk”. Wiktor Kuźniecow od 1991 roku prowadzi klasę skrzypiec na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, a od 2002 roku pełni funkcję wiceprezesa Wrocławskiego Towarzystwa Koncertowego.

Bilety w cenie 110,- 90,- do nabycia w kasie RCK oraz na https://biletyna.pl/event/view/id/458161

 

do góry