Program usuwania azbestu z terenu miasta Racibórz
Jednym z zadań Samorządu gminnego przewidzianym w „Programie Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032” jest przygotowanie programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na szczeblu gminnym. Ogólną rolą programu jest określenie planu działań dla osiągnięcia właściwego tempa usuwania użytkowanych wyrobów zawierających azbest.
„Program usuwania azbestu z terenu miasta Racibórz” przyjęty został uchwałą Rady Miasta Racibórz nr XLII/598/2022 z dnia 30 marca 2022 r.
Przyznawanie dotacji z budżetu miasta Racibórz na realizację inwestycji związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Raciborza odbywa się na wniosek zainteresowanej strony i realizowane jest w oparciu o zapisy Uchwały nr Nr LI/749/2022 Rady Miasta Racibórz z dnia 21 grudnia 2022r. w sprawie Regulaminu przyznawania dotacji.
Załączniki wymagane do wniosku:
- ocena stanu technicznego sporządzona przez osobę z uprawnieniami budowlanymi stwierdzająca, występowanie wyrobów zawierających azbest w danym obiekcie budowlanym wraz z identyfikacją ich rodzaju i ilości, z tym zastrzeżeniem, że przegląd winien być sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 z późniejszymi zmianami),
- informacjao wyrobach zawierających azbest, do której złożenia jest zobowiązany wykorzystujący te wyroby, zgodna z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8 poz. 31) - w zakresie wyrobów dotychczas wykorzystywanych,
- kopia pisma akceptującego zgłoszenie prac z azbestem niewymagających pozwolenia na budowę złożonego u Starosty Raciborskiego (wymagane na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót), lub w przypadku gdy podczas rozbiórki elementów budowlanych zawierających azbest nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu lub zmiana wyglądu w odniesieniu do otaczającej zabudowy na terenie miasta - kopia pozwolenia na budowę,
- kopia umowy na wykonanie prac usuwania elementów zawierających azbest, zawartej ze specjalistyczną firmą posiadającą stosowną decyzję administracyjną uprawniającą do prowadzenia przedmiotowych prac.
Załączniki dodatkowe w przypadku gdy wnioskodawcą jest podmiot prowadzący działalność gospodarczą:
- potwierdzenie wywiązywania się z obowiązku wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska (wyliczenie wysokości opłaty, kopia przelewu lub zaświadczenie o braku zaległości wydane przez właściwy Urząd Marszałkowski),
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jaką przedsiębiorca otrzymał w okresie bieżącego roku kalendarzowego, w którym występuje o wsparcie oraz dwóch poprzedzających lat kalendarzowych lub oświadczenia o wielkości otrzymanej pomocy de minimis w tym okresie, a w przypadku nieotrzymania pomocy de minimis w tym okresie - stosownego oświadczenia,
- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn.zm.).
Kontakt w sprawie dotacji: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (pokój Nr 223 - II piętro) Numer telefonu +48 32 755 06 77
Kilka podstawowych zasad:
- Wnioski należy składać przed realizacją zadania w terminie do 31 października danego roku.
- Wnioski realizowane będą według kolejności podpisania umowy dotacji do wysokości środków przeznaczonych na ten cel w uchwale budżetowej na dany rok.
- Wypłata przyznanych środków nastąpi w terminie do 30 dni od dostarczenia kompletu dokumentów rozliczeniowych i po potwierdzeniu przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Racibórz wykonania zadania.
- Ostateczny termin zakończenia zadania - 30 listopada danego roku.
Format | Data publikacji / aktualizacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Poradniki inne | ||||
2024-06-24 |
Uchwała Nr XLII-598-2022 Program usuwania azbestu z terenu miasta Racibórz.pdf
ilość pobrań: 66
|
Uchwała Nr XLII-598-2022 Program usuwania azbestu z terenu miasta Racibórz.pdf 1.25MB | zobacz | |
2024-06-24 |
Uchwała w sprawie regulaminu przyznawania dotacji do usuwania azbestu.pdf
ilość pobrań: 51
|
Uchwała w sprawie regulaminu przyznawania dotacji do usuwania azbestu.pdf 327.52KB | zobacz | |
2024-06-24 |
Wniosek - azbest.pdf
ilość pobrań: 39
|
Wniosek - azbest.pdf 86.47KB | zobacz | |
doc | 2024-06-24 |
Informacja o wyrobach zawierających azbest.doc
ilość pobrań: 35
|
Informacja o wyrobach zawierających azbest.doc 22KB | - |
doc | 2024-06-24 |
Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.doc
ilość pobrań: 19
|
Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.doc 42KB | - |