Co słychać na budowie drogi Racibórz Pszczyna?
W październiku ruszyła budowa wschodniej obwodnicy Raciborza. Generalnym wykonawcą zadania jest STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., a inwestorem - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
Kierowcy na własnej skórze pierwsze utrudnienia odczuli jadąc ul. Rybnicką.
- na skrzyżowaniu ul. Rybnickiej i ul. Piaskowej: wprowadzono zwężenie jezdni w kierunku Raciborza w celu wykonania zjazdów w rejonie ul. Cieszyńskiej, - utrudnienia te potrwają jeszcze do końca miesiąca, czyli do czasu wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na zjazd budowy. Wykonawca oczekuje na zatwierdzenie projektu organizacji ruchu przez Marszałka Województwa Śląskiego. Droga technologiczna w tym rejonie stanowić będzie projektowaną drogę serwisową DsL14. Jest w tej chwili budowana.
Przy budowie drogi Racibórz Pszczyna dzieje się o wiele więcej i to na różnych frontach.
- W rejonie żwirowni zostały wykonane takie prace jak:
• zjazd z DW919 ze wzmocnieniem istniejącej drogi gruntowej wzdłuż wału brzegowego kanału Ulgi,
• zbiorniki zastępcze dla płazów,
• zasypka istniejących stawów z kamienia hydrotechnicznego.
Trwają tam takie prace jak: odhumusowanie pasa głównego, wzmocnienie podłoża gruntowego na trasie głównej i drodze serwisowej, budowa dróg technologicznych jako dojazd do obiektu inżynieryjnego MG1.
- Wykonane drogi technologiczne
- • zjazd z drogi DW919 na ul. Rudzkiej z utwardzeniem nawierzchni istniejącej drogi gruntowej do projektowanej drogi serwisowej przebiegającej do lewego wału brzegowego rzeki Odry,
- • zjazd z ul. Rybnickiej dojazd do obiektu inżynieryjnego WG5 nad linią kolejową,
- • zjazd z ul. Kozielskiej w Gminie Rudnik jako dojazd do obiektu inżynieryjnego WG1.
- Trwają prace przy:
• wzmocnieniu istniejących dróg gminnych w dzielnicy Miedonia jako dojazd do obiektów inżynieryjnych WG2, WG3 i MG1,
• budowie drogi technologicznej od ul. Cieszyńskiej do obiektu inżynieryjnego WG5 nad linią kolejową.
- Wkrótce
Wkrótce rozpoczną się prace przy budowie drogi technologicznej i zjazdu z DW919 (ul. Rudzka) do obiektu inżynieryjnego WG5 nad linią kolejową.