Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP
Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Sporządzanie spisu wyborców w ponownych wyborach do Rady (..)

Sporządzanie spisu wyborców w ponownych wyborach do Rady Powiatu Raciborskiego

2015-04-07

Informacja dotycząca uprawnień wyborców związanych ze sporządzaniem spisu wyborców w związku z wyznaczonymi na dzień 26 kwietnia 2015 roku ponownymi wyborami do Rady Powiatu Raciborskiego w okręgu wyborczym nr 1 i okręgu wyborczym nr 2 dla Obwodowych Komisji Wyborczych nr 19 i nr 20.

 Głosowanie w wyborach ponownych przeprowadza się na podstawie tych samych spisów wyborców, które zostały sporządzone w związku z wyborami unieważnionymi.

Z uwagi na zmiany demograficzne spis wyborców musi być aktualizowany przed wyborami ponownymi. Jednakże aktualizacja ta może obejmować wyłącznie osoby, które pomiędzy wyborami unieważnionymi, a wyborami ponownymi ukończyły 18 lat oraz osoby, które w tym okresie zmarły lub utraciły czynne prawo wyborcze.

 

Terminy czynności wyborczych związanych z realizacją uprawnień do udziału w głosowaniu:

  do dnia 07.04.2015 r. ( wtorek )

- zgłaszanie przez wyborców niepełnosprawnych zamiaru głosowania korespondencyjnego, w tym przy pomocy nakładki na kartę do głosowania sporządzonej w alfabecie Braille'a

Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Powinno ono zawierać nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy.

Do zgłoszenia należy dołączyć kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności. Jeżeli zgłoszenia dokonano ustnie, wyborca musi odrębnie przekazać orzeczenie urzędowi gminy.

 do dnia 17 kwietnia 2015 r. ( piątek )

- składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania

 W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) gminy, w której jest wpisany do rejestru wyborców.

Do wniosku należy dołączyć:

  • pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa
  • kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności, jeżeli wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 75 lat;
  • kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem, jeżeli osoba ta nie jest ujęta w rejestrze wyborców w tej samej gminie co udzielający pełnomocnictwa

Wszelkie informacji dotyczące uprawnień wyborców związanych ze sporządzeniem spisu wyborców można uzyskać w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Racibórz (pokój nr 5 i 15) lub pod numerem telefonu 32-7550615, 32-7550631.

do góry