Projekty i inwestycje unijne
  • Język migowy
  • BIP
Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Rekordowe 7 milionów dla Raciborza

Rekordowe 7 milionów dla Raciborza

2023-09-25

W ramach środków przewidzianych w Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg. Miasto Racibórz pozyskało 6,97 mln zł dofinansowania na zadania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu.

W ramach rządowego programu Racibórz otrzymał największe dofinansowanie w skali województwa (ok. 1/3 całej puli środków). Pozwoli to na przeprowadzenie inwestycji poprawiających bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego, a więc pieszych i rowerzystów.

Przyznane środki podzielone zostaną pomiędzy sześć modułów:

  1. Drogi dla pieszych
    Zły stan podbudowy oraz nawierzchni chodników, oraz krawężników wymaga pilnego remontu. Nawierzchnie są mocno wyeksploatowane przez wysoką częstotliwość ich użytkowania. Dzięki gruntownemu remontowi poprawi się zarówno komfort użytkowania przez pieszych, a także ich bezpieczeństwo. W ramach zadania remontu doczekają się dwa odcinki: ul. Juliusza Słowackiego (od skrzyżowania z ul. Ocicką do skrzyżowania z ul. Ogrodową), a także ul. Wojska Polskiego i ul. Drzymały (od skrzyżowania z Placem Wolności do skrzyżowania z ul. Sejmową).
  2. Drogi dla pieszych i rowerów
    Budowa nowych ciągów pieszo-rowerowych stanowić będzie uzupełnienie istniejącej już infrastruktury. Gęsta zabudowa wielorodzinna i rosnący trend poruszania się na rowerach wymaga dostosowania się do tych okoliczności. Drogi pieszo-rowerowe pozwolą zaspokoić potrzeby mieszkańców spacerujących, jak również poruszających się na rowerach. Poskutkuje to płynną mobilnością oraz poprawi dostępność do usług każdego użytkownika dróg. Nowe drogi pieszo-rowerowe powstaną w następujących lokalizacjach: ul. Katowicka (od końca istniejącej ścieżki rowerowej do ul. Słowackiego), ul. J. Słowackiego (od ul. Ocickiej do ul. Ogrodowej), J. Matejki (od ul. J. Słowackiego do ul. Mariańskiej), ul. Ogrodowa (od Placu Bohaterów Westerplatte do ul. Słowackiego), oraz ul. Żorska od skrzyżowania z ul. Pszczyńską do istniejącego ciągu pieszo rowerowego w obrębie boiska SP 18.
  3. Drogi dla rowerów
    Nowa infrastruktura uzupełni istniejącą sieć dróg rowerowych w mieście. Przyczyni się to do zwiększenia ilości osób poruszających się ekologicznym środkiem transportu, a co za tym idzie – ograniczenia niskiej emisji. W ramach tego modułu wybudowane zostaną drogi rowerowe przy następujących ulicach: ul. Pastora Franciszka Michejdy (od istniejącej drogi rowerowej przy ul. Mariańskiej do Placu Obrońców Westerplatte), a także ul. Pocztowa i Nowomiejska (od ul. Pocztowej 10c do przejazdu w obrębie skrzyżowania Nowomiejskiej z ul. Czekoladową).
  4. Przejścia dla pieszych
    Stworzenie w pełni wyposażonych przejść dla pieszych spowoduje znaczną poprawę bezpieczeństwa pieszych. Wytypowane sześć przejść zlokalizowanych zostało na drogach charakteryzujących się wysokim poziomem wypadkowości. Powstaną one w następujących miejscach: ul. Władysława Reymonta 22 (od strony stacji BP), ul. Władysława Reymonta 22 (od strony Parku Zamkowego), ul. Elżbiety (zjazd z DW 919), ul. Franciszka Grzonki (zjazd z DW 919), ul. Jana (zjazd z DW 919), ul. Mickiewicza 8 (remont istniejącego przejścia).
  5. Przejazdy dla rowerów
    Remont przejazdów dla rowerów poprawi widoczność i bezpieczeństwo rowerzystów. Masy, które wykorzystuje się do odnowienia malowania, cechują się wysoką odpornością na ścieranie i działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Są też dobrze widoczne na jezdni, szczególnie w nocy i podczas opadów deszczu. W tym module wytypowano 6 przejazdów w ciągu ulic: Warszawskiej, Opawskiej, i Mariańskiej.
  6. Perony przystankowe wraz z dojściem do tych peronów
    W ramach remontów przystanków autobusowych przewidziano wymianę podbudowy, nawierzchni, krawężników oraz przystosowanie ich do autobusów niskopodłogowych co znacząco ułatwi korzystanie z komunikacji miejskiej ich użytkownikom. Wytypowane zostały perony przystankowe przy ulicach: J. Matejki, K. Miarki, Górnej i Siwonia.

Miasto Racibórz konsekwentnie realizuje politykę zdobywania środków ze źródeł zewnętrznych. Dzięki pozyskaniu tak dużego dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg pozwoli na zrealizowanie ważnych inwestycji drogowych przy minimalnym udziale środków własnych, co przyczyni się na znaczne oszczędności w miejskim budżecie.

4 zdjęcia

Rekordowe 7 milionów dla Raciborza

4 zdjęcia
do góry